Stručnjaci Fakulteta tehničkih nauka angažovani su za nadzor izgradnje podzemne garaže u Ulici Modene, s fokusom na zaštiti temeljne jame i okolnih objekata.
Na FTN se čeka da smisli rešenje za bicikliste na Mostu slobode, po svemu sudeći to se neće skoro desiti. Možda bi trebalo tražiti pomoć i stručne predloge na nekoj drugoj strani, ako FTN ne zna ili neće to da rešava.
1. U podnaslovu teksta jasno piše da je FTN angažovan za poslove nadzora nad radovima.
2. "...Nadzorni organ na koga se odnosi Pravilnik o strucnom nadzoru je neko iz Skupstine grada..."
Pa u Skupštini grada mislim da nema ni jednog građevinskog inženjera, a što je neophodan
uslov za vršenje nadzora.
Pa ovo za kidanje vodovoda, struje, gasa, optike je normalno, nema radova gde se to ne pokida, samo je pitanje jel bude lokalni prikljucak ili neki magistralni a i bogami i internacionalni
FTN ne ucestvuje u ovoj lakrdiji vec dekan i jos nekoliko ljudi iz uprave. FTN nema nikakve koristi od ovoga, a imace mnogo stete jer ce biti tuzen kao odgovorno lice kada radovi krenu po zlu. Kockaju se opstankom FTNa za tako bednu sumu.
Niko nikada nije unistavao ovaj grad kao ova vlast. Mislim da ovi sto su nam zaseli za vrat patoloski mrze Novi Sad i Vojvodinu.
Nadzorni organ na koga se odnosi Pravilnik o strucnom nadzoru je neko iz Skupstine grada ili iz firme sa kojom je Grad potpisao ugovor o vrsenju strucnog nadzora. Projekat je neko licencirano lice potpisalo a neko drugo licencirano lice odobrilo ali opet ce neko sa FTN da ga proceslja te pored zivog nadzornog organa ce neko sa FTN-a i da ga periodicno obilazi i daje svoje misljenje koje opet nema nikakvu zakonsku tezinu.
FTN je u celu pricu uveden da "pokrije" investitora, projektanta, nadzor i izvodjaca samo iz politickih razloga. Niti su na FTN upuceniji sta i kako, mozda nisu ni strucniji od bilo koje karike u nizu ali u javnosti koja je vec pocela da sumnja zbog raznih "nezgoda" na projektu "zvucno" ime naucno-drzavne ustanove moze da deluje umirujuce.
Jedini problem je u tome sto se na FTN "prodaju" za takvu jeftinu politicku uslugu. Ali kao sto znamo, u Srbiji je sve na prodaju.
Veoma interesantno. Radovi su uveliko u toku, projekti postoje od ranije a oni će naknadno da provere. Pa da neće možda da kažu ne može to tako, zatrpavaj. Smejurija.
"Predviđeno je da stručnjaci periodično obilaze gradilište u fazi izvođenja radova na temeljnoj jami." To može da bude i "s proleća i s jeseni", dakle vrlo rastegljivo tumačenje Pravilnika o vršenju stručnog nadzora...
Inače, FTN je naučno-obrazovna institucija finansirana prvenstveno iz budžeta i nekako ima previše ugovorenih komercijalnjih poslova (s Gradom Novim Sadom, Vodama Vojvodine...), tako da se umesto nezavisnog supervizora (što bi izuzetno mogao da bude u stvarnio najkompleksnijim slučajevima), pretvorio u dobro "uštekan" uslužni biro...
Kao bivseg u lepa vremena kad se ucilo studenta FTN mene sramota. Uz par časnih izuzetaka, FTN je primarna delatnost profit. Nauka ide negde tamo kasnije. Uđite u pojedine laboratorije. Srednji vek
Konačno nadjoše nekoga ko će potpisati ovu kriminalnu radnju.
Sramota je što jedna visokoobrazovna ustanova pristaje da učestvuje u ovoj, po svim osnovama, grozoti od radova, u uništavanju najlepšeg dela grada.
Prvo su potkopali temelje a sada proveravaju dokumentaciju.
se ventiliraju od izduvnih gasova i gde ce u tom skucenom centru biti odvodi otrova? Blago svima disucim taj vazduh, samo da bi se zad...ce dovezle sto blize foteljama.
Brine upravo to što nadzor obavlja Fakultet tehničkih nauka. Oni su izneli pozitivno mišljenje o izgradnji mosta u produžetku Bulevara Evrope kojim se teretni saobraćaj uvodi gotovo u centar grada. Takođe, dobili su od grada posao da rekonstruišu SPENS, teško im ide. Dakle, imaju previše poslovne odnose sa gradom Novim Sadom da bi objektivno gledali na stvari.
Ako ste dobro preneli i FTN treba da izradi "stručno mišljenje o projektnom rešenju", tj. rešenju "na papiru", kude onda radovi na terenu pre toga? Molila bih ako neko radi u Upravi za urbanizam da nam pojasni, gradila bih kuću, sama sam sve nacrtala pa reko da počnem ako može ovako...
Priznajem da nisam imao poooojma da se fakulteti mogu angažovati za ovako nešto. Drago mi je da FTN ima to u svom statutu, programu rada, među akreditacijom i licencama, i da je pokriven osiguranjem i bankarskim garancijama...
(Ne dao bog da nešto krene naopako, pa posle stanari i vlasnici lokala tuže i FTN.)
Trebalo je prvo izabrati stručnu komisiju za nadzor pa onda početi. Zar ne?
Dok evropski i svetski gradovi proganjaju automobile iz centra gradova, forsiraju korišćenje gradskog prevoza ili biciklova, mi pravimo spratnu garažu u epicentru. Svašta. I to ne jednu, nego dve. Tako mali Đokica zamišlja grad.
Mogu odmah slobodno da daju misljenje o putevima u ns i zasto smo prestonica najgorih puteva u srbiji. Zasto se nista ne radi i da li cemo i dalje biti broj jedan , ne damo prvo mesto, i dalje cemo se voziti po rupcagama
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Dodeljen posao: Fakultet tehničkih nauka daće stručno mišljenje o radovima u Modene
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•23.06.2022.
•12:37 > 12:52
Komentari 28
Biciklista
@dijasporac
2. "...Nadzorni organ na koga se odnosi Pravilnik o strucnom nadzoru je neko iz Skupstine grada..."
Pa u Skupštini grada mislim da nema ni jednog građevinskog inženjera, a što je neophodan
uslov za vršenje nadzora.
pljuste odstete
Posramljen
Niko nikada nije unistavao ovaj grad kao ova vlast. Mislim da ovi sto su nam zaseli za vrat patoloski mrze Novi Sad i Vojvodinu.
dijasporac
FTN je u celu pricu uveden da "pokrije" investitora, projektanta, nadzor i izvodjaca samo iz politickih razloga. Niti su na FTN upuceniji sta i kako, mozda nisu ni strucniji od bilo koje karike u nizu ali u javnosti koja je vec pocela da sumnja zbog raznih "nezgoda" na projektu "zvucno" ime naucno-drzavne ustanove moze da deluje umirujuce.
Jedini problem je u tome sto se na FTN "prodaju" za takvu jeftinu politicku uslugu. Ali kao sto znamo, u Srbiji je sve na prodaju.
Marko
Vasa
FTN je odavno prestao da bude steciste strucnjaka, ostali su jos samo poltroni... Tuzno, ali istinito!
Mare
Hm
w/e
Pićuka
Zorz
S proleća i s jeseni
Inače, FTN je naučno-obrazovna institucija finansirana prvenstveno iz budžeta i nekako ima previše ugovorenih komercijalnjih poslova (s Gradom Novim Sadom, Vodama Vojvodine...), tako da se umesto nezavisnog supervizora (što bi izuzetno mogao da bude u stvarnio najkompleksnijim slučajevima), pretvorio u dobro "uštekan" uslužni biro...
Zoran
Ns
Sramota je što jedna visokoobrazovna ustanova pristaje da učestvuje u ovoj, po svim osnovama, grozoti od radova, u uništavanju najlepšeg dela grada.
Prvo su potkopali temelje a sada proveravaju dokumentaciju.
Mili
Student
Yo
Pera
Fali nula
Anonimus
Tjax
NS
Ja biciklom
(Ne dao bog da nešto krene naopako, pa posle stanari i vlasnici lokala tuže i FTN.)
Perica
Dok evropski i svetski gradovi proganjaju automobile iz centra gradova, forsiraju korišćenje gradskog prevoza ili biciklova, mi pravimo spratnu garažu u epicentru. Svašta. I to ne jednu, nego dve. Tako mali Đokica zamišlja grad.
Rotkvarija
Cifra je smešna...šta više ponižavajuća.
To je mesečna plata jednog stručnjaka.
pazi
mogu
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H